
Podsumowanie III edycji projektu systemowego pn. "Drogowskaz"
Beneficjentami projektu były 3 kobiet kontynuujące udział w projekcie oraz 6 mężczyzn, w tym 3 którzy kontynuowali udział w projekcie.
Głównym celem projektu był wzrost kompetencji społecznych i zawodowych bezrobotnych kobiet i mężczyzn długotrwale korzystających ze świadczeń pomocy społeczne z powodu bezrobocia.
W celu zrealizowania założonego celu zastosowano następujące instrumenty aktywnej integracji:
- zajęcia grupowe i indywidualne z psychologiem w wymiarze 170 godz.,
- zajęcia grupowe i indywidualne z doradcą zawodowym w wymiarze 160 godz.,
- zajęcia indywidualne z lekarzem medycyny pracy w wymiarze 12 godz.
Ponadto w ramach projektu zrealizowano następujące kursy:
- kurs „Florystyka” w wymiarze 40 godzin.
Programu kursu obejmował: asortyment roślin ciętych i doniczkowych – podstawowe techniki układania bukietów, proporcje w bukietach, rodzaje bukietów – układanie bukietów, znaczenie roślin w otoczeniu człowieka, środki techniczne pomocne w układaniu kwiatów, gadżety – upominki florystyczne. Beneficjentki otrzymały zaświadczenie o ukończeniu kursu certyfikowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
- kurs „Podstawy obsługi komputera” w wymiarze 42 godz.
Program kursu obejmował m.in.: budowę komputera – system WINDOWS, ustawienia systemu, obsługę urządzeń peryferyjnych – drukarki, skanera, obsługę edytora tekstowego, obsługę arkusza kalkulacyjnego EXCEL oraz Internetu.
- kurs „Sprzedawca z obsługą urządzeń biurowych” w wymiarze 40 godz.
Program kursu obejmował: ustawę o fiskalizacji, VAT, sprzedaż – dzienne rozliczenie kasy, programowanie kasy, opakowania zwrotne, sprzedaż na wagę, czytnik, obsługę terminali oraz urządzeń automatyzujących sprzedaż, procedury serwisowe – raportowanie, obsługa klienta – elementy sprzedaży. W ramach tego kursu Beneficjentki otrzymały zaświadczenia o ukończeniu certyfikowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
- kurs „Magazynier – pracownik hurtowni i magazynów” w wymiarze 60 godz.
Program kursu obejmował m.in.: podstawy organizacyjne gospodarki materiałowej, zapasy i metody rozmieszczania zapasów magazynowych, dokumentację związaną z pracą w magazynie, zasady BHP w organizacji prac magazynowych, inwentaryzację, wyciąg podstawowych przepisów prawnych – przykłady umów, komputerowy pakiet magazynowy SUBIEKT GT, oraz obsługę kasy fiskalnej.
- kurs „Konserwator komputerów i urządzeń drukujących” w wymiarze 42 godz.
Program kursu obejmował: budowę komputera – diagnoza usterek, pomiary napięć – wymiana podzespołów, instancję systemów operacyjnych, wyszukiwanie sterowników w Internecie oraz konserwacje urządzeń drukujących.
Zdjęcia z kursów













Na zakończenie projektu zorganizowano spotkanie kończące działania aktywnej integracji w roku 2010 r. Spotkanie odbyło się 26 listopada 2010 r. w Restauracji Cafeteria Cappuccino w Gogolinie. W spotkaniu udział wzięli uczestnicy, realizatorzy oraz zaproszeni goście.






